LINUS NUMERASI TAHUN 2


Program Literasi dan Numerasi (LINUS) diwujudkan untuk menangani masalah murid yang berkeupayaan tetapi masih belum menguasai literasi dan numerasi.

Numerasi merupakan keupayaan untuk melakukan operasi asas matematik dan memahami idea matematik yang mudah serta mengaplikasikan pengetahuan serta kemahiran matematik dalam kehidupan harian mengikut bahasa pengantar di sekolah.

2012年12月7日星期五


TAFSIRAN BAND

TOPIK 13 RUANG  

B1D5E1
Mengenal pasti ciri-ciri bentuk 3D dan 2D.
 
B2D7E1
( a ) Menyatakan bentuk-bentuk 3D berdasarkan ciri-ciri yang diberi : kubus,  
    kuboid, piramid, tapak segi empat sama, selinder dan kon.
( b ) Menyatakan bentuk-bentuk 2D berdasarkan ciri-ciri yang diberi: segi
empat sama, segi empat tepat,segi tiga dan bulatan.   
 
B3D6E1
Mengenal pasti pelbagai bentangan bentuk 3D : kubus, kuboid, piramid, tapak segi empat sama, selinder dan kon.
 
B5D1E2
Menyelesaikan projek matematik yang diberi mengikut prosedur dengan menggunakan pelbagai strategi.
 
B6D1E1
Mereka cipta model daripada bentuk-bentuk 3D secara inovatif dan menerangkan model yang dibina.
 

TAFSIRAN BAND

TOPIK 12 ISI PADU CECAIR

 
B1D2E1
Mengenal perbendaharaan kata bagi unit ukuran piawai dan simbol.
 
B2D6E1
Menyatakan tanda senggatan liter dan mililiter.
 
B3D5E3
Merekod,mengukur dan menganggar dalam unit piawai: liter dan mililiter
 
B6D1E1
Menggunakan logik matematik untuk berkomunikasi dengan tepat dan jelas dengan rakan sebaya,guru atau komuniti.